Partita la raccolta firme per "Ero straniero. L'umanità che fa bene"

25/05/2017

Il comitato promotore della campagna "Ero straniero - L'umanità che fa bene" lancia la raccolta firme  sulla legge di iniziativa popolare per cambiare le politiche sull'immigrazione e superare la legge Bossi-Fini investendo su lavoro e inclusione.

Nel weekend dal 26 al 28 maggio c'è stato un weekend straordinario di raccolta firme in decine di grandi città e piccoli comuni, tra cui Bari, Bergamo, Bologna, Caserta, Catania, Ferrara, Firenze, Foggia, Grosseto, Milano, Napoli, Palermo, Parma, Perugia, Pistoia, Roma, Ariano Irpino, Quartu S. Elena, San Benedetto, Sesto San Giovanni e Martano. Tanti i banchetti allestiti nelle piazze dalle organizzazioni promotrici della campagna per accelerare la corsa verso il traguardo delle 50.000 firme da raggiungere in sei mesi per portare la legge all'attenzione del parlamento.

La campagna "Ero straniero - L'umanità che fa bene" è promossa da Radicali Italiani con Emma BoninoFondazione Casa della carità “Angelo Abriani”, ACLI, ARCI, ASGI, Centro Astalli, CNCA, A Buon Diritto, CILD, con il supporto di un'ampia rete che conta già oltre 100 sindaci. Tra questi il sindaco di Bergamo Giorgio Gori, di Parma Federico Pizzarotti, di Palermo Leoluca Orlando, di Catania Enzo Bianco, di Genova Marco Doria, di Bologna Virginio Merola, di Napoli Luigi De Magistris.

Il testo della legge di iniziativa popolare prevede, in sintesi, l'introduzione di canali diversificati di ingresso per lavoro, forme di regolarizzazione su base individuale degli stranieri già radicati nel territorio, misure per l'inclusione sociale e lavorativa di richiedenti asilo e rifugiati, l'effettiva partecipazione alla vita democratica col voto amministrativo e l'abolizione del reato di clandestinità.

Sono oltre 5.000 le firme raccolte in finora, tra cui quelle di Gino Strada, fondatore di Emergency, Susanna Camusso, Segretaria generale della CGIL, Pierluigi Bersani, Giuliano Pisapia, di padre Fabio Baggio, Sottosegretario del pontificio dicastero per il servizio dello sviluppo umano sezioni profughi e migranti, del giornalista Diego Bianchi - in arte "Zoro" - e di tante altre personalità che hanno sottoscritto la legge popolare "Ero straniero" anche in occasione della Marcia per l'accoglienza lo scorso 20 maggio a Milano.

Centinaia le organizzazioni e le associazioni laiche e cattoliche che hanno aderito alla campagna, tra cui Caritas Italiana, Migrantes, Comunità di Sant'Egidio, CIR, Oxfam, Legambiente, Articolo 1 - Mdp, Possibile, LasciateCIEntrare, Laici Missionari Comboniani, Un ponte per, Refugees Welcome Italia, Baobab Experience, Vita.it, Confronti, Rete SenzaAsilo di Torino, Movimento Migranti e rifugiati di Caserta.

L'elenco, in costante aggiornamento, dei punti di raccolta firme, delle adesioni e dei sindaci che supportano la campagna è disponibile sulla pagina Facebook: https://www.facebook.com/lumanitachefabene/

Qui le foto della campagna: https://www.facebook.com/pg/lumanitachefabene/photos

QUI ALCUNI MATERIALI:
- elenco aderenti erostranierointELENCOok.pdf
- proposta di legge Proposta_di_legge_per_soggiorno_e_inclusione_stranieri_def.pdf
- sintesi proposta di legge erostranierointSINTESIok.pdf
 sintesi campagna Ero straniero scheda_ero_straniero_20_giugno.docx

Posted by Andrea spiniello on
Salve a tutte/e
Le sezioni dell anpi della zona di castano primo(mi)vorrebbero organizzare sul territorio la raccolta viene per l abolizione della bossi-fino. Potreste farci info su come recuperare materiale e procedure?
grazie e buona raccolta.
Andrea spiniello
Anpi sez.castano primo
Posted by Greg Anderson on
How i won one million dollars with the great help of Dr. Ogala magic lottery winning spell numbers. Email him now Ogalalotteryspell@yahoo.com

Dr Ogala is a very genuine spell caster and a very unique and a powerful man of wisdom. i am a lottery winner, but before i started winning , i had some very bad experience in playing the lottery, because my life was at mess, then lottery seemed to be the only means that came into my head, i played the lottery steadily over 3 years , but i could not win more than
$700, but i always see people winning millions of dollars, so with that i extended my search for victory , then i found Dr. Ogala a powerful voodoo Dr that help in lottery winning number who promised to help me win the lottery. i contacted him and he did his normal work for me and finally i won the lottery,$5.000000.00.This spell changed my life into riches. I am now out of debts and experiencing the most amazing good luck with lottery after i won that huge amount of money. I have more luck now than I ever had in my life..My life have totally changed for good and many more which he have done for me too numerous to mention if you have tried winning the lottery but no results contact Dr. Ogala now

Ogalalotteryspell@yahoo.com or call +2348147673679
Posted by Greg Anderson on

Ogalalotteryspell@yahoo.com or call +2348147673679
Posted by DONNA COOPER on
i want to say a very big thanks and appreciation to Dr. Keke Odin the chief priest of all spell casters worldwide for bringing back my husband who left i and the kids for almost three months within the space of two days after following all instruction given to me. i am very much grateful for restoring peace in my marital home, and i pray God almighty give you the strength and wisdom to continue helping more people having similar relationship and marital problem like mine. for help you can contact him now through his email and mobile number below

Email: greatkekespelltemple@gmail.com

Mobile Number: +1 386-336-9876

website: http://greatkekespelltemple01.webs.com
Posted by Laura Luppi on
OFFERTA DI PRESTITO VELOCE, CONTATTACI: heno.finance@gmail.com

Un’opportunità di finanziamento per quelli che hanno progetti o altri bisogni di finanziamento personali, potete ora ottenere un prestito per risolvere le vostre difficoltà finanziarie.Molte soluzioni si offrono a voi con condizioni che facilitano la vita.Per informazioni inviare una e-mail a questo indirizzo: (heno.finance@gmail.com)
Posted by ANDREI THOMAS on
Hi my name is Andrei Thomas from Monmouth. I want to testify on how I won
£61,102,442.90 million pounds on the Euromillions lottery, My mum,was suffering from cancer of the throat and needed money for a
surgery in the US,so my family was desperately looking for money, So i
decided to go online and search for help, there I saw so many good
testimony about a great spell caster called DR Ogudu of how he had cast
lucky spell lotto for people to win the lottery. I contacted him also and
told him I want to win the Euromillions lottery. initially I was having
doubt if it was going to work because I dont believe so much in spell but
he convinced me that the spell he cast is 100% guarantee and assured me
that I will win big in the lotto, so I decided to give it a try. He cast a
spell for me which I used to play and won £61,102,442.90 million pounds on
the Euromillions lottery. All my life I have not seen such a man with such
great powers. I followed everything he said and today the Andrei family is
rich . he is real. I and my family are so grateful to this man, just in
case you also need him to help you win, you can contact him through his
email. and he will surely help you just the way
he has helped me. I will forever be grateful to him and always testify the
good work of him to the whole world.contact him

[OGUDUSPELLTEMPLE@YAHOO.COM] OR [OGUDUSPELLCAST@GMAIL.COM]
whatsapp number +2348106058254
WEBSITE-----http://oguduspelltemple.webs.com/
BLOGGER PAGE........http://drogudu.blogspot.com.ng/
Posted by DR OSUKO on
This is all about powers and black magic
Are you searching for one of the follow solutions email :
osukospelltemple@gmail.com or,you can also add him on Whats-app: +2348165698369

SOLUTIONS FOR THE FOLLOWING PROBLEMS,CONTACT him AS WELL.
(1) If you want your ex back.
(2) If you always have bad dreams.
(3) You want to be promoted in your office.
(4) You want women/men to be drawn to you.
(5) If you want a child.
(6)Stopping nightmares/ night terrors
(7) You want to be extremely rich.
(8) You want to tie your partner to be yours forever.
(9) If you need financial assistance.
(10) Have you been scammed and you want to recover your lost money.
(11)If you want to stop your divorce.
(12)If you want to divorce your husband.
(13)If you want your wishes to be granted.
(14)Pregnancy spell to conceive baby
(15)Guarantee you win the troubling court cases & divorce no matter how what stage
(16)Stop your marriage or relationship from breaking apart.

email : osukospelltemple@gmail.com or,you can also add him on Whats-app: +2348165698369
Posted by Julie on
BE CAREFUL HERE NOBODY CAN HELP YOU HERE OR EVEN SUGGEST HOW YOU CAN GET YOUR EX OR LOVE BACK,ANY TESTIMONIES OF MOST SPELL CASTER HERE MUST BE IGNORE.BECAUSE MOST OF THEM ARE SCAM I MEAN REAL SCAM WHICH I WAS A VICTIM AND I GOT RIPPED OF THOUSANDS OF DOLLARS BECAUSE I WAS SO ANXIOUS TO GET MY WIFE BACK AFTER SHE LEFT ME FOR OVER 2 YEARS WITH MY 7 YEARS OLD SON JERRY,I HAVE APPLIED TO 7 DIFFERENT SPELL CASTER HERE AND ALL TO NO AVAIL THEY ALL ASK FOR SAME THING SEND YOUR NAME YOUR EX NAME ADDRESS AND PICTURE PHONE NUMBER ETC WHICH I DID OVER AND OVER AGAIN AND MOST OF THEM WERE FROM WEST AFRICA UNTIL I SAW A POST ABOUT MAMA ANITA SPELL AND I DECIDED TO GAVE HER MY LAST TRAIL.SHE ASK ME FOUR THINGS MY REAL NAME,MY EX AND MY EX MOTHER NAME AND $380 AND SAID MY EX WILL COME BACK IN 24HOURS, I HAVE PAID OVER $3000 ON SPELL CASTING AND COURIER AND NOTHING HAVE WORK FOR ME AFTER 3 DAYS I WAS THINKING ABOUT HOW MUCH I HAVE LOST SO FAR SO I SAID LET ME GIVE HER A TRY SO I CALLED HER AGAIN AND SEND MY REAL NAME,MY EX AND MY EX MOTHER NAME AND THE $380 BECAUSE I SWEAR IT WAS MY LAST TRY SO I WAS WAITING AS SHE TOLD ME TO WAIT TILL NEXT DAY AND I COULD NOT SLEEP THAT NIGHT BECAUSE I REALLY LOVE MY WIFE AND WANT HER BACK AT 9PMTHAT DAY I SAW MY WIFE ON LINE ON FACE BOOK AND SHE SAID HI AT FIRST I WAS SHOCK BECAUSE SHE NEVER TALK WITH ME FOR THE PAST A YEAR AND 9 MONTH NOW I DID NOT REPLY AGAIN SHE SAID ARE YOU THERE? I QUICKLY REPLY YES AND SHE SAID CAN WE SEE TOMORROW I SAID YES AND SHE WENT OFF-LINE I WAS CONFUSED I TRY TO CHAT HER AGAIN BUT SHE WAS NO MORE ON LINE I COULD NOT SLEEP THAT NIGHT AS I WAS WONDERING WHAT SHE IS GOING TO SAY, BY 7.AM THE NEXT MORNING SHE GAVE ME A MISS CALL I DECIDED NOT TO CALL BACK AS I WAS STILL ON SHOCK AGAIN SHE CALL AND I PICK SHE SAID CAN WE SEE AFTER WORK TODAY I SAID YES SO SHE END THE CALL IMMEDIATELY I GOT OFF WORK SHE CALL ME AND WE MEET AND NOW WE ARE BACK AGAIN I CALL MAMA ANITA THE NEXT DAY THANKING HER FOR WHAT SHE HAS DONE IN FACT I STILL CALL HER AND THANK HER AS MY LIFE WAS NOT COMPLETE WITHOUT MY WIFE PLEASE BE CAREFUL HERE I HAVE BEEN SCAM THOUSANDS OF DOLLARS IF YOU WANT A TRUE LOVE SPELL THEN CONTACT MAMA ANITA (mamaanita.lovespellsolution@gmail.com) or mama.anitaspellcraft@hotmail.com
Posted by JAMES RUSSELL on